Pla de treball
- Tria dels escenaris
- Efectes sobre els escenaris
- Tria de sons
Els escenaris
Ara que ja tenim el pong gairebé enllestit, és el moment de pensar quins escenaris volem que apareguin i en quines condicions. Al mòdul 1 a la sessió 6 vam veure com podíem triar i afegir escenaris. Hem d’estar segur que si triem escenaris de Google aquests tinguin llicència CC, és a dir, que es poden fer servir perquè els seus autors ens donen permís.
Fem-ho pas a pas
- Entrem al nostre compte de l’Scratch, fem una còpia del nostre projecte m2repte81 i li canviem el nom a m2repte91.
- Busquem o dissenyem l’escenari inicial, és a dir, quina pantalla veurem quan comenci el joc. Aquest escenari ha d’estar just a l’inici per tal que cada cop que tornem a iniciar el joc la pantalla sigui la mateixa. L’escenari pot tenir missatges que donin pistes sobre el propi joc.
- Un cop triat aquest escenari inicial, l’altre escenari fonamental és el que ens indica el final del joc.
Hem de triar quins són els escenaris que volem que formin part del nostre pong. A més de l’escenari inicial i l’escenari final, hem d’incorporar d’altres escenaris, un de diferent per a cada vegada que hi hagi un canvi de nivell (quan canvii la velocitat de la pilota o es modifiqui la mida de la raqueta).
Escenaris animats
Una possibilitat per fer més atractiu el nostre pong és afegir efectes als escenaris. Per exemple, focs artificials quan canviem de nivell, canvis de color d’un mateix escenari, estels que apareixen i desapareixen,…Vam afegir efectes a escenaris al mòdul 1 a les sessions 6 i 7.
Per a cada escenari triat i insertat en el lloc corresponent del nostre pong (inici, final, canvis de nivell) afegirem un efecte que el faci més atractiu.
I finalment… sons
Per acabar, afegirem uns quants sons representatius. Ja tenim en el nostre projecte el so del rebot de la pilota. Ara hem d’afegir els sons que acabin de donar conjunt a tot el pong.
Triem els sons corresponents per a:
- La pantalla inicial.
- La pantalla final.
- Avisar que s’acaba el temps.
- Avisar de canvi de mida de raqueta.
- Avisar de canvi de velocitat.
El nostre projecte creix…
A la sessió 2 ja vam definir a la descripció del nostre pinball quins sons ens agradaria afegir a les interaccions entre personatges. Hem de decidir ara la resta de sons: pantalla inicial, final, avís de canvis de velocitat, avís de canvis de mida de raqueta, avís de que s’acaba el temps…
També és el moment de descriure els escenaris que aniran lligats als mateixos esdeveniments que provoquen canvis de sons.
Ara ja tenim tots els elements triats, descrits i definits per posar-nos a treballar de ple en el nostre repte final. Quin serà el vostre pinball?
Com que som programadors i programadores parlem de…
En aquesta sessió no afegirem cap terme nou, heu avançat tant que ja us esteu convertint en uns programadors experts. És el moment de repassar-los, us atreviu a fer una competició entre vosaltres a veure quin grup en recorda més?